PRESSIONAR PER PRESSIONAR

16 juny 2015.

Pressionar per pressionar

El banc ha dotat a la xarxa de dues eines per optimitzar el procés comercial, una de seguiment (propi i per part de nivells superiors), que és el Portal d’Informació (PI) , I una altra que serveix de guia i per unificar criteris i processos que és el Programa de Desenvolupament Comercial (PDC) .

Ara bé, determinats directius creuen que la primera eina (PI) no existeix (o si existeix, no per a ells) i de l’altra eina (PDC) fan un ús pervers, aplicant la part que els convé, obviant la resta, i tot això amb una única finalitat: Pressionar per pressionar .

Hi ha nombroses zones en diverses territorials en les que s’estan donant aquests casos; i lluny d’utilitzar l’eina de seguiment implantada pel banc, tornen a el segle passat i constantment estan sol·licitant dades de vendes a les oficines (Tornen els seguiments manuals !!!) , Com si no els poguessin veure en el PI a l’endemà a les 8 del matí. En la manera de realitzar aquestes peticions s’ha desenvolupat un autèntic art d’inventiva; a tall d’exemple:

  • El clàssic: Els gestors han d’enviar a zona un full Excel en què es reflecteixen les vendes dels productes “prioritaris” i, aprofitant, de la resta de productes també, cada dia a les 14 h.
  • L’Estàndard: Sense utilitzar el full Excel, cada gestor (o cada oficina) ha d’enviar detall de les vendes realitzades en el dia.
  • El “pesat”: Crida a cada oficina 3 o 4 vegades a el dia (o envia correus) preguntant per les vendes realitzades (no tindrà res més a fer?)
  • El escarni públic: Aprofitant la àudio conferència dels dilluns, cada DO ha de recitar les vendes realitzades, el que li queda per fer i com va a aconseguir arribar als objectius.
  • El dissimulat: Al·legant que en alguns productes el seguiment de l’PI és per un gestor de cartera i no per gestor de contractació, exigeixen que s’enviï correu a zona cada vegada que es contracta un d’aquests productes
  • L’innovador: Com qualsevol dels altres sistemes li sembla que pressiona poc, s’ha inventat el següent: Cada gestor ha d’enviar a les 14 hores al càlcul dels punts VALORA aconseguits en el dia.

Podríem seguir amb més exemples, però aquest tema ens sembla que és molt seriós i no consentirem que aquests mètodes de pressió , contraris a la normativa comercial de banc, se segueixin utilitzant i farem servir tots els mitjans al nostre abast per a la seva aconseguir la seva definitiva desaparició.

I, no contents amb aquestes actuacions, utilitzen el PDC de forma arbitrària convertint un Programa de Desenvolupament en un Instrument de Pressió , Mitjançant interminables reunions de zona de durada superior a 3 hores; amb àudio conferències de més d’una hora (d’1 a 3 vegades a la setmana), amb reunions Express, tallers, …. Ens quedarà una mica de temps per vendre?

Les conclusions que es pot extreure d’aquestes actituds són:

  • O bé aquestes persones no confien en els seus directius i han d’estar “marcant-los” cada moment del dia (i de la nit)
  • O bé no han entès bé el significat de la paraula dirigir: Orientar, guiar, aconsellar a qui realitza un treball (Diccionari RAE); que no és: pressionar, picar i humiliar el col·laborador

EL NOSTRE INTERÈS ÉS EL TEU, VOLEM AJUDAR-TE!

Prémer per imprimir: 2015-06 Circular pressionar per pressionar